צי

מה לעשות עם RTOs עם "קליבר"?

מה לעשות עם RTOs עם "קליבר"?

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

לאחרונה הופיעו חומרים די שנויים במחלוקת בכלי תקשורת רבים על סוג שלם של ספינות. אנו מדברים על ספינות טילים קטנות, או MRK, החמושות ב"קליבר ". הופעתן של ספינות אלה בעשור האחרון היא אולי קרן האור היחידה בצי השטח האפל שלנו

הטבח כעליית מעמד הצוללות

הטבח כעליית מעמד הצוללות

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

אתה יודע, בסוף המאה ה -19 ותחילת המאה ה -20 נכתב יותר מרומן אחד על איך תהיה מלחמת העולם. כן, הם היו פנטסטיים במידה מסוימת, אבל המחברים ניסו לצפות מה יתחיל בהם. ליתר דיוק, מה שהתחיל כעשר שנים מאוחר יותר, אני לא מתכוון למסכתות על אסטרטגיה וטקטיקה, אלא

האם ספינות "מלחמת הכוכבים" של הצי הרוסי מאיימות על העולם?

האם ספינות "מלחמת הכוכבים" של הצי הרוסי מאיימות על העולם?

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

לאחרונה, כמה מצבים בתקשורת גרמו, אם לא לצחוק, אז להפתעה. והשאלה הנלווית: בשם מה זה? כך הוא הנושא של ספינות תקיפה אמפיביות על כרית אוויר (להלן DKVP). קל יותר למצוא כלי תקשורת מיוחד שלא כתב ש- DKVP שלנו יהיה "מודרניזציה רצינית"

האינטרס הלאומי גזר על הצי הרוסי

האינטרס הלאומי גזר על הצי הרוסי

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

כיף לקרוא אנשים חכמים. והחכמים אפילו יותר נחמדים. לדעתי, רוברט פארלי הוא אחד האחרונים. כלומר, חכם. לאחר שלמד בעיון את מאמרו על בעיות הצי הרוסי רוסיה היא לא ברית המועצות (אבל יש לה את אותם סיוטים של הצי), בהתחשב בעובדה שזה גם נושא שלנו מאוד

שמע פעמון במקום פעמון

שמע פעמון במקום פעמון

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

כך קרה ששני מאמרים, שפורסמו תוך זמן לא מבוטל, שיחקו יחד. והתברר, כביכול, לגבי ספינות המונעות בגרעין, ועל צוללות דיזל-חשמליות. תודה לכל מי שהסכים עם נקודת המבט שהובעה, תודה לאלה שטענו בצורה סבירה. זה היה ממש מעניין. כאשר המאמר השני בתגובות

הנפת ספינות: אסון עם נקודת מבט מאוחרת

הנפת ספינות: אסון עם נקודת מבט מאוחרת

שונה לאחרונה: 2025-06-01 06:06

ב- 28 ביוני השנה פרסם משרד התעשייה והמסחר של רוסיה טיוטת אסטרטגיה לפיתוח ענף בניית הספינות עד שנת 2035 (צו מס '2553-r מיום 28 באוקטובר 2019). מסמך זה קשה מאוד לקריאה שכן הוא גדוש במשפטים כלליים וחוסר ספציפיות כמעט מוחלט

ספינות קרביות. שלמות עקשנית

ספינות קרביות. שלמות עקשנית

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

זה כנראה נראה קצת מוזר, אבל החלטתי להתחיל עם הסיירות היפניות. למה? ובכן, קודם כל, אלה היו ספינות מעניינות. שנית, הם, בניגוד לעמיתים רבים (סובייטים, צרפתים, איטלקים, גרמנים), באמת חרשו את כל המלחמה. חלקם אפילו חיו כדי לראות את הזוהר

"אדמירל קוזנצוב": הכל או כמעט הכל?

"אדמירל קוזנצוב": הכל או כמעט הכל?

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

כל העולם המתעניין בעניינים צבאיים צופה בעניין כאשר רוסיה מאבדת את נושאת המטוסים האחרונה שלה. טוב, אולי הוא לא, אבל איכשהו מסתבר שבקרוב הכל יגיע לסיירת. בינתיים, רבים מציינים בצדק שסוף "אדמירל קוזנצוב" הוא סופו של כל הסיפור

ספינות קרביות. סיירות

ספינות קרביות. סיירות

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

כן, בשנה החדשה עם משימות לחימה חדשות (במובן הספרותי). שיהיה חודש לפניו, אבל אנחנו, בהתאם להוראות, מראש. היום אפשר לומר שהמחזור "מטוס קרבי" התקיים די טוב, והוא יכול לעוף ולעוף. אבל יש עוד נושא אחד שאני אוהב טוב, לא פחות (או אולי

רוצח סיירות של וושינגטון

רוצח סיירות של וושינגטון

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

כן, אולי מבחינת הכרונולוגיה, כשדיברנו על סיירות, רצתי קצת קדימה, אבל כל הסיפון המשוריין והסיירות המשוריינות המתנפחות בזווית לא ילכו לשום מקום. בדיוק בגלל שהם לא ממהרים. ולהתחיל בסיירות ה"וושינגטון ", אם כי כמה קוראים נזפו בי בצדק

ספינות קרביות. מילוי לא נכון לא יהיה טוב

ספינות קרביות. מילוי לא נכון לא יהיה טוב

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

אם עכשיו מישהו אומר: "אה, ספינות קרב בכיס …" אני לא יודע מה יש בהן, שלא לדבר על ספינת קרב. סיירות כבדות רגילות, פרט לקליבר הראשי, התברר כי היה רציני. אבל אפילו בהקשר זה, זה לא ממש תואם. לדייטשלנד היה קליבר עיקרי של 283 מ"מ, וכל ספינות הקרב הרגילות של זה

ספינות קרביות. האחרונה בריטית קלת משקל כבדה

ספינות קרביות. האחרונה בריטית קלת משקל כבדה

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

לאחר שדיברנו במאמר הקודם על דויטשלנדס, כולל האדמירל גראף ספי, אנו פונים כעת ליריבו בקרב בפתחו של לה פלאטה. הדמות שלנו כיום היא סיירת כבדה ברמה יורקית. בעיקר על אקסטר, שכן יורק שיחק מהר מאוד. יורק הקליד טוב, מאוד

ספינות קרביות. סיירות. מפסיד נאה

ספינות קרביות. סיירות. מפסיד נאה

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

כן, מאז 1 בינואר השנה מדינה כ הולנד לא קיימת רשמית, ולכן הסיפור שלנו עוסק בסיירת הקלה של הצי ההולנדי "דה רויטר" לצד ההפוך. אקסטר

ספינות קרביות. נאה, מהיר, חסר תועלת

ספינות קרביות. נאה, מהיר, חסר תועלת

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

ההיסטוריה של גיבורינו החלה כמעט מיד לאחר מלחמת העולם הראשונה, שבה איטליה, בכנות, לא זכתה בזרי הדפנה. ספינות קרב וספינות קרב איטלקיות הגנו בשלווה בנמלים, לא ניסו לתפוס הרפתקאות מאחור, לכן לא היו ניצחונות, אבל לא היו תבוסות. האיטלקים אפילו "ניצחו", כאן

ספינות קרביות. סיירות. טריק שלא הלך טוב

ספינות קרביות. סיירות. טריק שלא הלך טוב

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

בהמשך לנושא הסיירות הכבדות האיטלקיות, אנו עוברים מטרנטו לצרם. זארה הייתה עבודה מתחשבת יותר. בוני ספינות איטלקיות התייחסו ברצינות רבה לעבודה על ארבעת הסיירות האחרונות שאפשרה אמנת וושינגטון, ברצינות כה רבה עד שהחליטו לרמות את כולם

ספינות קרביות. סיירות. שגיאה בעבודה על טעויות

ספינות קרביות. סיירות. שגיאה בעבודה על טעויות

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

תחושה מוזרה מהספינה הזו. זה נראה כמו לעבוד על טעויות, אבל יש אפילו יותר טעויות מאשר בעבודה. הם החלו לבנות את הספינה לאחר סיירות פרויקט זארה, אך לחלוטין מבלי לקחת בחשבון את ניסיון הבנייה וההפעלה של ספינות. "בולצאנו" דווקא התברר כחזרה ל"טרנטו ", וזה הגיוני

ספינות קרביות. סיירות. גיבורים כאלה שנוי במחלוקת

ספינות קרביות. סיירות. גיבורים כאלה שנוי במחלוקת

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

הקדמה להערות במאמר הקודם קוראים והבנה יקרים, אני ממש שמח שקראתם והבנתם. ואתה מבקר, בלי זה בשום מקום, אני מסכים. במאמר האחרון, אודות "דוגת-טרויין", צוין שהכל יוצא קצת כאוטי. אני לא מסכים. כולכם

האמריקאים חושבים שוירג'יניה החמישית הייתה יכולה להיות טובה יותר בשביל הכסף

האמריקאים חושבים שוירג'יניה החמישית הייתה יכולה להיות טובה יותר בשביל הכסף

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

אנחנו רגילים לעובדה שבזכות חבר'ה קשוחים כמו The National Interest, Purple & Heart ואחרים, לכל מה שנעשה והומצא בארה"ב יש שתי קטגוריות: טוב וטוב מאוד. לא, ישנם כמובן מטוסי F-22, אך זהו תהליך אבולוציוני, כך שהכל יכול לקרות

איך משחק פוקר גזל מהיפנים את נושאת המטוסים שינאנו

איך משחק פוקר גזל מהיפנים את נושאת המטוסים שינאנו

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

כשהטורפדו הראשון פגע בחלקו האחורי של נושאת המטוסים היפנית שינאנו, אף אחד לא יכול היה אפילו לדמיין שההדחה המלכותית של הפוקר והטקטיקה החצופה של המשחק אשמים. אבל למרות זאת, הכל היה בדיוק כך. בואו נלך לפי הסדר. לכן, הטורפדו פגע בירכתית נושאת המטוסים, ובתוך 30 שניות היה

הטרגדיה של מרינה רסקובה: האם ניתן להצדיק הפסדים כאלה?

הטרגדיה של מרינה רסקובה: האם ניתן להצדיק הפסדים כאלה?

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

באופן כללי, הסיפור הוא טרגי ומוזר בו זמנית. זה קרה בים הקארה והפך לגדול ביותר מבחינת אובדן בני אדם במהלך המלחמה הפטריוטית הגדולה באזור הארקטי. הטרגדיה אירעה ב -12 באוגוסט 1944, באופן עקרוני, כאשר המלחמה כבר התנהלה בשטח האויב, שכנראה גם שיחק

על תפקידו של הצי הסובייטי במלחמה הפטריוטית הגדולה

על תפקידו של הצי הסובייטי במלחמה הפטריוטית הגדולה

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

מאמר של הידוע לנו אלכסנדר טימוכין משך את תשומת לבי, אך על משאב אחר. והנושא שטימוכין נגע בו מצד אחד הוא מאוד מעניין, מצד שני הוא שנוי במחלוקת. האם הצי הסובייטי היה חסר תועלת במלחמה הפטריוטית הגדולה. כדי לא לצטט את המאמר כולו

ספינות קרביות. סיירות. נושאת זהב מקרטון של הרפובליקה

ספינות קרביות. סיירות. נושאת זהב מקרטון של הרפובליקה

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

ההיסטוריה של הספינה הזו מעניינת מאוד, מלאת סתירות. "אמיל ברטין" תוכנן כסיירת-סיירת, מובילה המשחתות, אך במהלך הפיתוח היא עוצבה מחדש ונבנתה כשיטנית של שכבות-על. הפיקוד הצרפתי התכונן בתחילה לסדרת ספינות של 3-4 יחידות, אך לאחר מכן החליט

Kriegsmarine לעומת הצי האדום: תרחיש אפשרי

Kriegsmarine לעומת הצי האדום: תרחיש אפשרי

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

השאלה שאנסה לשקול כאן היא בהשראת המאמר הקודם ("על תפקידו של הצי הסובייטי במלחמה הפטריוטית הגדולה.") כן, התשובה לשאלה "ואם" טמונה בתחום הפנטזיה, ולעתים קרובות אפילו לא מדעי. עם זאת, הגיוני לשקול את הצי של הצבא האדום ואת הקריגסמרין בהיפותטיות

ספינות קרביות. סיירות. שבילים כמעט ללא דופי

ספינות קרביות. סיירות. שבילים כמעט ללא דופי

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

המחצית הראשונה של המאה ה -20 בין שתי המלחמות היא תקופה מעניינת באמת מבחינת ההיסטוריה ההנדסית הימית. כשהיתה נקודת מפנה במוחם של המעצבים, ואז היא התחזקה בבעיטה בוושינגטון, אז החלו להופיע ספינות מעניינות מאוד. למרות שאני עדיין מאמין בזה

ספינות קרביות. סיירות. לא לגנוב ולא לשמור

ספינות קרביות. סיירות. לא לגנוב ולא לשמור

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

במאמר הקודם על לה גליסונייר הבטחתי שאסיח את דעתי של האיטלקים. כן, זה יצטרך, כי אפשר לראות את ההצגה כזו, שהתרחשה בעימות בין שתי מדינות ים תיכוניות, צרפת ואיטליה, ותו לא. אז כדי להקל על ההשוואות והשוואות

אב קדמון מצחיק של נושאת מטוסים

אב קדמון מצחיק של נושאת מטוסים

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

כן, אולי החומר ייראה מצחיק וקליל, אבל האמן לי שהמשתתפים הישירים לא צחקו. הם, המשתתפים, היו עסוקים בעניין רציני ביותר של יצירה.כיום נושאת המטוסים היא נשק רציני ביותר. והמדינות שיש להן נושאות מטוסים בשירות הן

ספינות קרביות. סיירות. היינו בונים מיד ספינת משא יבשה

ספינות קרביות. סיירות. היינו בונים מיד ספינת משא יבשה

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

בהמשך לנושא העימות האיטלקי-צרפתי בים התיכון, ננתח את הסדרה הבאה של סיירות קלות איטלקיות. "Condottieri B". ברור שאחרי ששרפו את עצמם בסדרת "A", האיטלקים הבינו שהפיצה הראשונה יצאה לא רק גושית, אלא משהו נורא. ואתה צריך לעשות משהו. וגם

ספינות קרביות. סיירות. אל הים באמת אוהב את השילוש

ספינות קרביות. סיירות. אל הים באמת אוהב את השילוש

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

אנו ממשיכים את הנושא שהתחיל על ידי שני מאמרים קודם לכן. כלומר, על סדר היום עלינו לעבור את ייסורי בוני הספינות האיטלקים בניסיון ליצור סיירת קלה רגילה. חלק מהחוקרים רואים בדרך כלל את "קונדוטיירי" משני הפרקים הראשונים כמנהיגים כמעט מגודלים, אבל כאן אני לא איתם

קורבט מכונת צילום

קורבט מכונת צילום

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

ב- 18 ביוני 2020, בבסיס חיל הים של פל"א בשיאמן, התקיים אירוע רגיל: טקס הכניסה לחיל הים של פל"א קורבטה חדשה של פרויקט 056A "ג'ינגדז'ן" (מספר זנב 617). מידע על כך באמת חלף בחלוף . ובכן, מה לא בסדר, קורבטה נוספת הוכנסה לפעולה. האם זה לא כך?

ספינות קרביות. סיירות. לא פנקייק ולא גושי

ספינות קרביות. סיירות. לא פנקייק ולא גושי

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

באחד המאמרים הראשונים בנושא סיירות, חקרנו בפירוט מהו הסכם וושינגטון ועד כמה הוא נלחם באבולוציה של ספינות מלחמה בכלל ובסיירות בפרט, אך ההסכם הזה הוא שהותיר את הגבול בין סיירות קלות לכבדות. כן, בדיוק לבריטים, בעקשנות לא

ספינות קרביות. סיירות. "פרפורוטאקי" במתכת

ספינות קרביות. סיירות. "פרפורוטאקי" במתכת

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

למעשה, אנו ממשיכים את השיחה שהועלתה בנושא פורוטאקי, מכיוון ששני הגיבורים של היום שלנו, אובה וקינוגאסה, הם לא יותר מפרויקט פורוטאקה, אבל עם כמה שינויים. כאן אתה צריך לדעת את הטריק האסייתי. ההיסטוריה של הסיירות האלה נולדה בדיוק בחסות הערמומיות

כיצד להפריע לישון רגוע של נושאות מטוסים אמריקאיות?

כיצד להפריע לישון רגוע של נושאות מטוסים אמריקאיות?

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

אתחיל מרחוק ועם עובדות ידועות בהחלט. מכיוון שאנו מדברים על כך שבאמריקה כולם יכולים לישון בשקט (בואו לא נדבר על פוסידונים ועל קריקטורות פנטסטיות אחרות עכשיו), אז השקט הנפשי הזה של האזרחים צריך להיות מבוסס על איזשהו בסיס. אחרת, זה לא רגוע, אבל כל כך … יסוד כזה

ספינות קרביות. סיירות. צעד אחד לשלמות

ספינות קרביות. סיירות. צעד אחד לשלמות

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

השלב הבא בפיתוח תוכנית בניית הספינות היפנית, ובמיוחד של סיירות כבדות. מ"מיוקו "ל"מוגמי" ו"טון "דרכם של בוני הספינות היפניות הייתה פרוייקט של סיירות כבדות ממעמד טקאו. סיירות מעמד טאקו הפכו לשלב נוסף בפיתוח פרויקט מיוקו. בעת עיצוב ספינות, כך

קורבט או שמדובר בקורבט מודולרי?

קורבט או שמדובר בקורבט מודולרי?

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

צילום: IA "נשק של רוסיה" בזמן האחרון דיברנו רק על האם צריך לבנות עוד מפואר, משחתת גרעינית בגודל של סיירת, נושאת מטוסים גרעינית עם עקירה של 100 אלף טון וכו '. בינתיים, אנחנו לא יכולים לתת אוניות גדולות מטורפות (כן, אני הכל

ספינות קרביות. סיירות. תערובת של זרועות ישרות והתגנבות יפנית

ספינות קרביות. סיירות. תערובת של זרועות ישרות והתגנבות יפנית

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

הסיפור של היום הוא על ספינות כה נפלאות שפשוט קשה כנראה למצוא את הסיירות שעשו הכי הרבה רעש. אפילו אי אפשר להשוות את ה דויטשלנדים לאפקט שנוצר המראה של ספינות אלה.הסיפור החל ב -22 באפריל 1930, כאשר בתהליך החתימה על לונדון

בחירה קשה של אדמירל גולובקו, או "ארץ הפלאות" מזווית אחרת

בחירה קשה של אדמירל גולובקו, או "ארץ הפלאות" מזווית אחרת

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

כן, הקוראים שלנו, שהם כמו קוניאק, ותיקים ומנוסים, הם משהו! הם מסוגלים לפתוח דיון, נניח, מחוץ לכחול, להתיז בנזין על גחלים שנכחדו לכאורה. עם זאת, לפעמים זה מביא לתוצאות מדהימות למדי. כך זרק לפתע אחד מקוראינו (ולרי) פנימה

ספינות קרביות. סיירות יפניות. על אלה שבנו

ספינות קרביות. סיירות יפניות. על אלה שבנו

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

השוואות, כמובן, יהיו. הם נמצאים בחזית כשהם מעבירים חומר על ספינות בריטיות ואמריקאיות (במיוחד). אבל אי אפשר לוותר על הנקודה הזו, היא נחוצה כמו כוס סאקה לפני קרב. יותר מפעם אחת הבעתי את דעתי כי סיירות כבדות יפניות היו … שנויות במחלוקת. אבל לא מקופח

מדוע היו מטוסים אקרוניים רק בברית המועצות?

מדוע היו מטוסים אקרוניים רק בברית המועצות?

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

WIGs. מכונות מקוריות ומיוחדות מאוד עם פוטנציאל גדול, כמו שאומרים עכשיו. פרי יצירתו של שר ההגנה מרשל דמיטרי אוסטינוב, שעזר מאוד להופעת המכונות הללו בכלל ול"המפלצת הכספית "בפרט. בהיסטוריה (למרבה הצער) של ברית המועצות, הסדרה הראשונה

מורשתו של אדמירל גורשקוב: טעויות או גדולות?

מורשתו של אדמירל גורשקוב: טעויות או גדולות?

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

באופן בלתי מורגש, ללא מהומות ובאופן כללי כמעט ללא זיכרונות מיותרים ב -26 בפברואר, חל יום השנה ה -110 להולדתו של סרגיי גיאורגביץ 'גורשקוב. אדמירל סרגיי גורשקוב, אדם שלא הותיר אחריו מורשת וירטואלית כלשהי בצורת זיכרונות, זיכרונות, השתקפויות, אבל די אמיתי

ספינות קרביות. מי ירה וכיצד?

ספינות קרביות. מי ירה וכיצד?

שונה לאחרונה: 2025-01-24 09:01

אני חייב לומר מיד שנדבר על הזמנים, לא כל כך רחוקים, אלא על אלה שבהם המכ"ם היה נס הים, יותר על גאדג'ט נוסף לבנג'רים מקליברים גדולים ולא גדולים במיוחד. כלומר, בערך בתקופות של מלחמת העולם השנייה. העובדה שבמהלך המלחמה ההיא המטוס הראה את עצמו במלוא הדרו ולגמרי